czwartek, 10 listopada 2011

Co robić by nie mieć zmarszczek pod oczami? Patenty na demakijaż oczy i wklepywanie kremu.

Jeden z największych i nieprzebaczalnych błędów w demakijażu jest silne tarcie i naciąganie skóry! Raz jak zobaczyłam moją mamę w akcji, jak ona naciągała tą skórę, tarła mocno, żeby wszystko zeszło! Co za błąd! Szybko ją skarciłam i poinstruowałam, nie omieszkałam dodać złośliwie, "teraz już wiem skąd masz te zmarszczki..." Przynajmniej tak coś do niej dotarło i już stosuje się do moich rad :D
Odpowiednia pielęgnacja, jest niezmiernie ważna w szczególności w okolicach oczy, gdzie skóra jest najdelikatniejsza. Na jednym z pokazów miła pani kosmetyczka podała mi kilka wskazówek, którymi chciałabym się z Wami podzielić. 

Co robić by nie mieć zmarszczek pod oczami?

Przede wszystkim każdy zabieg wykonujemy bardzo delikatnie. Świetnym sposobem jest nałożenie na wacik dużej kropli mleczka lub innego płynu do demakijażu, przykładamy na dłuższą chwilkę wacik do okna. To pozwoli na rozpuszczenie makijażu i znacznie ułatwi jego zmywanie, nie trzemy! Po około pół minuty ( można dłużej ;) wykonujemy ruchy okrężne, od zewnętrznego kącika oka na wewnątrz po górną powiekę. Taka chwila z wacikiem przy oku powinna znacznie ułatwić zabawę.

Innym sposobem jest nie używanie wacików wcale! Taki zabieg można wykonać gęstym mleczkiem, które nie zleje się nam z rąk tuż przed jego dotarciem do celu, lub olejkiem myjącym. Nakładamy dużą kroplę, powiedzmy wielkości fasoli jaśka na palce, przykładamy do oka i wykonujemy delikatny masaż, również stosując okrężne ruchy podane powyżej. Taki sposób demakijażu również zajmie nam kilka minut, ale jestem zdania, że warto zapobiegać. Pani kosmetyczka argumentowała tą metodę delikatniejszą ponieważ nie trzemy skóry "chropowatą" strukturą wacika. Coś w tym jest, szybko polubiłam tą metodę, ponieważ nigdy nie byłam specjalną fanką wacików.

Btw problem z głowy i tu cytat: "Na co mi to wystarczy? Na waciki?" ;)

Być może ww metody są czasochłonne... ale myślę, że warto! 

W skrócie:

- nie trzemy usilnie wacikiem, naciągając tym samym skórę
- przykładamy wacik z mleczkiem/płynem do demakijażu do oka na kilka chwil by rozpuścił dobrze makijaż
- po tym czasie ruchami okrężnymi zmywamy makijaż ( zewnętrznego kącika oka na wewnątrz po górną powiekę)

lub

- nie używamy wacika
- nakładamy mleczko/płyn na palce i wykonujemy delikatny masaż pamiętając o ruchach okrężnych
zewnętrznego kącika oka na wewnątrz po górną powiekę)
- taki masaż powinien trwać min 1-2 minut w zależności od intensywności makijażu.


Resztę makijażu należy zmywać w dół i w kierunku nosa.

Warto wspomnieć, że najlepsze do tego celu są specyfiki o dużym poślizgu jak właśnie oleje, żele.

Wątek na wizażu o demakijażu oczy: http://wizaz.pl/forum/showthread.php?t=183331

Jak wklepywać krem pod oczy?

Najlepszy jest do tego palec serdeczne, czyli najsłabszy z całej kolekcji. Krem najlepiej wklepywać delikatnie, ewentualnie ruchami okrężnymi starając się nie naciągać skóry od wewnętrznego kącika oka na zewnątrz po górną powiekę).

Oczywiście najważniejsze jest nawilżenie! Ale o tym kiedy indziej. Pozdrawiam, buziole


Wszystkie informacje zawarte na blogu http://kroplanatury.blogspot.com/ zostały przedstawione w dobrej wierze. Przy ich uzyskiwaniu wykazana została należyta staranność. Większość informacji została zweryfikowana, jednakże ze względu na charakter serwisu część informacji nie jest weryfikowalna. Dotyczy to w szczególności spisanych przekazów ustnych oraz materiałów nadesłanych. W związku z powyższym http://kroplanatury.blogspot.com/ nie stanowi materiału źródłowego. W maksymalnym określonym przez prawo zakresie nie ponoszę odpowiedzialności za prezentowane w portalu http://kroplanatury.blogspot.com/ treści. W szczególności nie ponoszę odpowiedzialności za skutki wynikłe z wykorzystania do jakichkolwiek celów prezentowanych informacji.

1 komentarz:

  1. Ja tez musiałam moją mamę "naprawić" i oduczyć ją tarcia wacikiem albo po prostu takiego intensywnego rozmazywania kremu na buzi zamiast wklepywania :D

    OdpowiedzUsuń